Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

lördag 26 maj 2012

Kristallkrona

Med byten av fönster i mammas lägenhet, följer en massa annat pyssel. I går var Anna med familj där och hjälpte till att bära tillbaka soffor, fåtöljer mm. Idag var det vår tur att hjälpa till med att få upp en del tavlor och kort, samt få kristallkronan att gnistra, innan den skulle upp på plats igen.


Mamma är arbetande arbetsledare och kontrollant, så det blir så som det alltid har varit, rent och fint. När den kom på plats fångade solljuset prismorna och hela taket glänste fint i alla tänkbara färger.

Vi lunchade och fikade tillsammans innan vi åkte hemåt igen. När vi kom ut till parkeringen var bilen täckt med frömjöl. Verkar som alla växter har exploderat i blomsterprakt och frömjöl i värmen!

När vi kom åter till Norrköping åkte vi förbi Vasaparken. Där har cirkus Maximum satt upp tält och vagnar. Undrar om dagens ungar är lika spända, som jag var, när cirkusen kom?



Fler foton på temat gul och grön hittar du på Veckans Färger.

4 kommentarer:

  1. " Arbetande arbetsledare och kontrollant" det känner jag igen!

    Man ska ha respekt för de äldre!

    Ha de gott!

    SvaraRadera
  2. Ett stort arbete med att göra rent en kristallkrona, men belöningen kommer när den gnistrar och glänser. Vet inte hur mycket djur dom har på cirkus numera, men jag tyckte alltid så synd om djuren.

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker kristallkrona! Måste säga att jag blir mer och mer impad över din pigga och alerta mamma! Jag menar det är ju ingen barnlek att rengöra en sådan lampa.

    SvaraRadera
  4. Hon är inte dålig din mamma som håller på så när hon är 92.Jag önskar att jag blir sån fast det vet jag att jag inte blir.
    Inte med min kropp.
    Huvudet är det inget fel på som tur är.
    Hälsa mamma att hon är både snygg och superduktig.
    Vilken gåva att få ha en sån mamma.
    Kramizzzz på dig

    SvaraRadera