Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

måndag 18 juni 2012

Frissan fick besök

Startade dagen med en promenad till Nya torget och ett besök hos Frisörkompaniet.


Jag håller fast vid frisyren en stund till, men väljer en kortare variant nu i sommar. Det var ok för Jessica att ta kortet och lägga ut det på bloggen, men jag tror inte hon var helt bekväm. Hon är en glad och munter tjej, men det framgår inte riktigt här.


Jag blev nöjd med klippningen i alla fall. Så hem till väntande kaffe på balkongen.

Radion står på till och från när jag är hemma. Idag hörde jag på kulturnyheterna, att Lars Lerin startat galleri på Sandgrund i Karlstad. Han målar fantastiska akvareller, så dit måste vi göra en utflykt.

I kväll kom Suzanne, så vi åt mat tillsammans och delade tankar under tiden. Ett visdomsord på vägen kan vara "Att våga ändra åsikt visar att man är klokare idag än igår". Winston Churchill lär ha sagt det vid något tillfälle.

Senare fastnade jag vid min PC och gick igenom en del kort. Jag hittade en bild på fjädrar, tagen i påskas. Den får passa till Måndagstema och Macro Monday


10 kommentarer:

  1. I love the feather photo!
    (You haircut is nice too!)

    SvaraRadera
  2. en bit påsk. :) För två veckor sedan firade vi jul, påsk och midsommar på en gång. Med julgran o allt. :)

    SvaraRadera
  3. Så fina ni är både du och frissan. Få se om jag kanske kan få till ett liknande foto, för i morgonkväll ska jag göra ett besök hos min frissa.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Kul foto hos frissan!

    Då är du Midsommarfin nu då!

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  5. Vakkert foto av den grønne fjæren!!

    Helene

    SvaraRadera
  6. Flott bilde av den grønne fjæren,tenker du vart fin på håret,og kjempeflott bobil dere har.Ha en super uke KLEM:=)))

    SvaraRadera
  7. Lekkert og takk for titten på en lekker sveis.
    Mormor på muren

    SvaraRadera
  8. Love your focus on the feather!! Great image!

    SvaraRadera
  9. Känner igen en del av denna konst från hans utställning i Stockholm för många år sedan. Han målar fantastiskt!
    Jag har hans underbara bok med målningar från Lofoten.

    SvaraRadera