Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

lördag 11 juni 2011

Promenad bland blomsterprakt

Igår tog Lennart och jag en promenad längs kajen parallellt med Saltängsgatan. Där håller kommunen på att ordna nya plantering. Det blir väldigt fint. Tog förstås en del foton.


Planteringen har olika färger i olika grupper. Jag kan inte blomsorterna, men vackra är de.


De gula påminner om en jättefresia eller någon lilja. Intensivt solgula. Fler foton på dem kan du se här.

Vi fortsatte fram till Karl Johans park och här höll ett par män på att plantera ut kaktusar i kaktusgruppen. Jag har missat vad som ska bli årets motiv, så jag får komma tillbaka en annan gång och kolla.



Var spännande att se hur de skar till rutor med små kaktusar. Imponerande hur de får plats med fötterna. Gäller att sätta kaktusarna i rätt ordning.

Lennart for på jobb och Susanne kom över och åt mat tillsammans med mig  på balkongen. Vi hade en skön kväll tillsammans.
Susanne vann en tavla av Jacqueline Holmgren. Vi var på Gredelin och tittade på när hon demonstrerade olika tekniker för en tid sen. Vi fick då skriva våra namn på lappar, som det senare blev dragning av. Susanne hade turen att vinna. Grattis!

Foto från Gredelins hemsida

2 kommentarer:

  1. Jag var och såg kaktusplanteringen för några år sedan och är enormt imponerad att man få det så vackert Hur sjutton kan de hantera så många stickiga kaktusar?

    Ha en riktigt fin pingst!

    SvaraRadera
  2. låter spännande med en kaktusplantering, det vill jag se sen när det är klart om du tar en bild på det?!
    Hoppas ni haft en bra pingsthelg!
    kram

    SvaraRadera