Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

fredag 13 januari 2012

Tjugonda' Knut

Efter en seg morgon, ägnade jag förmiddagen åt att göra långkok. En stor gryta fick puttra med nötköt. Jag hade också köpt märgben, så det blev en härlig buljong.
Vid 12-tiden kom mamma. Vi hade julavslutning med lutfisk. Lennart flydde fältet och jobbade istället. Han gillar inte alls lutfisk utan åt hellre köttbullar till potatisen. Mamma och jag njöt och åt stora portioner. Vi tittade sen på kort på datan, men jag skannade också in uppgifter som hon skrivit ner om sin mormor och morfar.  Vi hann förstås också dricka te och smaka av saffransbröd och kakor från helgen.


Någon godispåse fick hon inte, men så dansade vi inte runt granen heller.
Sen mamma åkt hem i kväll plockade jag ned julprydnader och ljusstakar, så nu känns det riktigt mörkt och tomt.

1 kommentar:

  1. Härligt ha mamma på middag. Jag gillar inte heller lutfisk.
    Detta med att plocka bort julen har både sina för och nackdelar:)
    Ha de

    SvaraRadera