Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

lördag 28 januari 2012

Tulpaner och besök av realskolekamrat

Tulpanerna vi fick från Anita är superfina.


Lite närstudie av dem.


Igår hade jag besök av en gammal väninna sedan folk- och realskolan, Gunilla W. Vi träffades mer sällan när vi tog olika inriktningar i gymnasiet. För ungefär 28 år sen träffades vi på en dans i Motala, men vi hittade igen varandra vi Stayfriends. Vi hade en mycket trevlig dag, som jag hoppas kommer att följas av flera. Det är kul prata om gemensamma upplevelser och inse att vi minns väldigt olika saker. Vi diskuterade om att det vore kul med en återträff, med de som vi gick folkskolan tillsammans med. Många har vi inte sett under de senaste ca 45 åren.

Idag har jag fortsatt tvätta  och sen målat. Ikväll har vi ätit riktigt polskt, blodkorv och stuvad potatis med öl till. Smakade lika gott som när vi var i Polen i somras.


3 kommentarer:

  1. Stayfriends är kul, har även jag hittat en del gamla skolkamrater genom den. Jag har inte facebook så därigenom går det ju inte.

    SvaraRadera
  2. va bra, nu kan jag kommentera här igen!

    SvaraRadera
  3. Kul att hitta "gamla" vänner... har hittat några genom facebook.
    Vilka underbara tulpaner!
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera