Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

lördag 24 mars 2012

Solen skiner över oss

Att solen skiner är positivt, men det finns en hake - dammet syns. Så idag tog vi sats och städade lägenheten ordentligt. Jag var nöjd med det, men efter fika for Lennart ner och fixade med husbilen. Nästa helg tänker vi ut på en premiärtur om allt går som det ska.


När jag var ute på promenad, såg jag den här gardinen. Den tror jag ska passa till köksfönstret. Så nu ska symaskinen fram för att fålla sidorna och sen ska förstås fönstret tvättas först innan den kommer på plats.


2 kommentarer:

  1. På tal om damm!
    Hellre lite damm i hörnen än ett rent helvete!

    Nästa helg blir det Norrköping för oss, då gör ni premiärturen!

    God tur ska ni ha!

    SvaraRadera
  2. huj ja, idag såg man varenda tuss på golv och lister!
    gardinen skulle jag kunna tänka mig, vill också ha en kappa i köket nu efter att ha haft paneler där ett par år.

    SvaraRadera