Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

måndag 12 september 2011

Noelle - stora damen

Redan klockan 8.00 i morse for jag iväg till Finspång, för att hälsa på hos Anna och Noelle.
Nu har redan 4 månader gått sen hon föddes och så mycket det har hänt under den här tiden! Hon börjar få tykänningar och då blir läppen jättedarrig. Men på det hela taget är hon en duktig tjej, som äter glupskt och växer bra.

På morgonen regnade det, men sen mamma och mormor fikat och Noelle fick en "tuttetår", tog vi en promenad i närområdet. Regnet hade upphört och det blev min första promenad med vagnen. Jag var definitivt en stolt mormor.


Noelle fick en skön sovstund i friska luften. När vi kom tillbaka till tomten, drog Anna upp ogräs, medan jag höll vagnen igång.
Anna bjöd på smakrik kyckling till lunch. Så på em var jag barnvakt för en vaken Noelle, när mamma gav sig ut på ärende. Det kändes gott!
Så bröt jag upp för att Lennart skulle få bilen till sitt jobb kl. 16.00.

Vad kan jag ha gjort sen jag kom hem? Jo, gått igenom alla underbara kort på den lilla gosan. Men dem får ni inte se.

5 kommentarer:

  1. klart du ska vara en stolt mormor :) minns när min mamma o pappa tog sin första tur med EMil i barnvagnen, det lyste om dem!

    SvaraRadera
  2. Passa på att njut så mycket du bara kan av ditt lilla barnbarn. Rätt vad det är är hon en strulig tonåring, för du anar inte hur kvickt det går!

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det underbart med barnbarn! Blev farmor till vårt andra för två veckor sedan :)

    SvaraRadera
  4. Håller med Ingrid, det går så himla fort, rätt som det är är dom stora. Bebistiden är ljuvlig, dom luktar ju så himla gott. Sen blir det lite andra lukter, olja, bensin, parfymer och dylikt men det är helt ok det också.

    SvaraRadera
  5. Jaa njut så mycket Du kan och det är mysigt med dom även när de blir äldre och man kan göra massa trevliga saker tillsammans så Lycka till med lilla Noelle
    Hälsar Anita

    SvaraRadera