Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

lördag 10 september 2011

Senaste dagarna

I torsdags fm startade jag i en akryl/oljekurs på Gredelin. Jag tänker ägna mig åt akryl eftersom jag bara testat det på egen hand och jag inte känner mig riktigt bekväm med färgen. Det var kul att måla tillsammans med andra och jag fick en hel del tips att tänka på.

Sen snabbt därifrån och ut till Skärblacka, för att plocka ur mammas frys och sen ta emot den nya. Hann precis torka ur det sista vattnet innan grabbarna kom med det nya frysskåpet. Så var det inpackning och tömma kylskåpet, som haft en hel del frusna varor.

Därifrån direkt hem för att tvätta av mig. Anita kom och så gick vi till Spira och lyssna på föredrag av Erik Ebbesson från Returpack. Han pratade utifrån temat "Norrköping - Sveriges panthuvudstad" Här finns insamlandet av alla aluminiumburkar och pet-flaskor. Årligen återvinns ca 1,5 miljarder burkar och pet-flaskor. Men det blir ändå kvar mycket burkar på gator och i naturen. Unga mellan 16 - 29 är de stora syndarna, efter undersökningar som är gjorda. Här gäller det att göra insatser. Erik berättade om det svenska pantsystemet.

Igår värkte min kropp, så jag gjorde ingenting.

Nu ska jag ta ny sats och strax börja fundera vad vi ska ha med för en tur med Husbilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar