Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

tisdag 4 oktober 2011

Skannar foton

Det är ett jättejobb och tar massor med tid att ta hand om gamla kort. På med tunna vantar och fram med "blåspensel" och ändå är det otroligt med damm. Nästa projekt blir att ta hand om repor etc på de gamla bilderna. Jag får lov att lära mig Photoshop. Det är  kul att hitta gamla kort, som det här


Kortet är taget i augusti 1952, då jag var på besök hos min mammas moster Signe  i Torp, Vånga. Dit cyklade mamma och pappa från Skärblacka med mig i barnsadel. Jag var 1½ år.

Jag har också tagit kort här hemma. Ett kan du se på Galleri Elisabeth

5 kommentarer:

  1. Vilket jobb! Men roligt att ha kvar gamla bilder! Fint kort!

    SvaraRadera
  2. Man ska vara rädd om gamla foton, det är ett måste:-)
    Sött foto:-)

    SvaraRadera
  3. Vilket bra sätt att ta hand om gamla fotografier. Vad fin du är! //Anette

    SvaraRadera
  4. Så roligt att göra, men tar som sagt, så mycket tid. Jag har boken Photoshop och har jobbat lite med den, tyvärr räcker inte tiden till för allt man vill göra. Jättefin bild.

    SvaraRadera
  5. Vad söt du är! Visst är det roligt att kunna ta vara på gamla foton!Förra sommaren ägnade jag mycket tid åt att scanna in foton och dokument ända från mitten av 1800-talet. Det mesta ligger nu på My Heritage. Lycka till med det fortsatta arbetet!/Inger

    SvaraRadera