Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

måndag 2 april 2012

Soligt, men kall vind

Idag har jag plockat ihop de tavlor jag ska hänga på Gredelins konstnärsbutik i morgon. Känns lite pirrigt!

"Det ljusnar", 2011, 30 X 30 x 3 cm

Var ute på en promenad. Skönt att röra sig, men vinden var kall.
Solen fick hjälp att lysa av gula forsythiabuskar.


I helgen läste jag ut Lars Widdings "En tid för hjältar", så nu är det dags för nästa del "En tid för vreden". Jag tycker den är en bra beskrivning över hur folk hade det under den här tiden - början av 1700-talet.


4 kommentarer:

  1. Du är duktig på att måla. Fin tavla. Men vad härligt att ni har så mycket blommor redan. Men vi bor i Norrland, så det tar ett tag till här.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för inbjudan - ska försöka komma...
    Antar att du inte hade alltför lätt att välja vilka du ska visa - ska bli kul att få se dina fina tavlor :)
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Verkligen pirrigt - spännande! :-)

    SvaraRadera
  4. det förstår jag att det är lite småpirrigt och spännande! Ösnkar lycka till!

    SvaraRadera