Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

torsdag 5 april 2012

Promenad med makro-objektiv

I går blev något av dagen efter. Det är en anspänning innan en utställning och sen går liksom musten ur mig. Jag tog hand om en del av spänningen genom att ta en långpromenad genom staden tillsammans med mitt makro. Jag blev sugen efter att ha tittat på Ankis Bildbloggen. Det blev en hel del kort, som jag ägnade kvällen åt att gå igenom.

Men här kommer ytterligare lite vårtecken, även om några har blivit frostnupna.


En del buskar har kommit riktigt långt med sin lövsättning. De här buskarna finns vid Stora torgets park.


Vet inte vad det är för buske, men vacker färgsättning på bladet.


Några skilla.


De här körsbärsblommorna - av något slag - växer i Vasaparken.


Där fanns också den här Magnoliaknoppen, som blivit lite frostnupen.


Den här knoppen har klarat sig bättre.


Vid Södra Promenaden växte den här vårlöken.


Där fanns också den här större Skillan med en myra på ett kronblad.


Knopparna på kastanjeträdet mittemot Swartzens valv har spruckit upp!


Vid blomrabatterna utefter kajen vid Saltängsgatan finns den här lilla blomman.


Julrosor blommar vackert.


En insekt lät sig väl smaka på den här blomman.


Vid husknuten hos oss växer den här Berberisgrenen. Även den vacker i solskenet, med sina vassa taggar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar