Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

lördag 3 juli 2010

Husbilsbestyr och Kråkedy stand-up

Idag har Lennart varit till husbilen och kontrollerat reservdäcket. Han har hittat en ny placering för däcket inne i garaget istället för under bilen. Han hann också med att gå till frisören, så nu är det sommarklippt.

Här har jag gjort mig i ordning inför kvällen.

Vid 19-tiden så bänkade vi oss på Kråkholmen och såg Kråkedy stand-up med bl.a. Carina Perenkranz, Ulf Holmertz och Elin Andersson. Jag hade väntat mig mer av föreställningen. Östgötskan går alltid hem, men så var det mest under bältet skämt - säkra kort, men skratten blev inte så långa. Den stora behållningen var Elin Anderson, som var otroligt duktig akrobat både i ring och i de långa tygchoken.









Det smakade gott med en öl i kvällssolen.

Efter föreställningen var vi sugna på sushi, men restaurangen var stängd, så vi fortsatte till en Kinarestaurang vi Nya torget. Det blev tre små rätter för mig och fyra små rätter för Lennart innan vi gick hem och fortsatte den varma sommarnatten på vår balkong. Vi läppjade på var sitt gott glas portvin och njöt i fulla drag.

2 kommentarer:

  1. Låter härligt Elisabeth ! Gäller att passa på att njuta hälsar Anita

    SvaraRadera
  2. Vi gör vad vi kan för att njuta av livet!

    SvaraRadera