Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

onsdag 7 juli 2010

Kaktusplanteringen är jättefin!

Ytterligare en varm skön dag. Men som äldre är det inget vidare. Även min mamma har blivit dålig och fått yrsel. Att vara 90 år har sina sidor i den tryckande värmen.

Sen eftermiddag förstärkte jag värmen med att köra några tvättmaskiner. Kan inte säga annat än att det torkar bra på balkongen.






Men jag behöver luft. Tanja och jag tog en promenad utmed Strömmen till Kaktusplanteringen. I år har de gjort en fin bild av Rådhuset 100 år av kaktusar. Vilket pillande att få dit alla! Vi beundrade arrangemanget och fortsatte sen till Knäppingsborg, där vi tog paus och lyssnade på några ungdomar som spelade och sjöng.

Hemkommen pratade jag med dottern Anna. Vi ska stråla samman i södra Tyskland. Hon och sambon Patrik flyger ner till München och gör den staden under några dagar. Sen hyr de en bil för att komma till oss på campingen i Oberammergau. Det ska bli kul! Den 30 juli är vi bänkade för att lyssna till och se på Passionsspelen.

3 kommentarer:

  1. Jaa nog är det varmt, förstår att det kan vara jobbigt för Din mamma, jag som är 25 år yngre tycker att det kan lite väl varmt!! Kaktusplanteringen är fin - lite synd att hängalmarna blev sjuka så de togs bort, när jag var "liten" flicka och åkte tåg mellan Herstadberg (min uppväxtort) o Norrköping så ville jag gärna leka under dessa almar- det blev ju liksom en koja!Ha det fortsatt bra i värmen
    Hälsar Anita

    SvaraRadera
  2. Kolla vad jag lärt mig så jag inte skickar kommentarer som annonym - äntligen kom jag på hur jag skulle göra - man blir aldrig för gammal att lära sig nya saker , jag får tacka Dig för det - det är Du som fått mig att blogga för första gången /Anita

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig om almarna. Jag var nere till tandläkaren i Folkets hus, när de höll på att fälla den första, så jag fick ett sista kort på den andra. Jag tycker de har varit helt underbara.

    SvaraRadera