Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

tisdag 13 juli 2010

Semester!!

En intensiv arbetsvecka med många timmar bakom ratten, är förbi för Lennart. Nu börjar semestern! Det blir förstås några timmar bakom ratten då också, men på ett annat sätt.

Jag har fortfarande några timmar kvar att göra, innan vi kan fara iväg.

I kväll har jag haft tvättstugan, så vi har fräscha lakan och kläder när vi kommer hem igen. Jag har också lagat lite mat, som vi fryst ner och tar med i frysfacket. Det är bra att ha några portioner när hungern slår till och vägkrogarna lyser med sin frånvaro.

Jag har också stickat stor del av tröjan färdig, trots ett antal upprepningar, men jag har ju stickor 8, så det går fort.

Tyskaboken har kommit i skymundan, men jag hinner säkert med den under färden. Gäller att komma in i meningsbyggnaden.

Vi packar ihop och ger oss av i morgon och en väninna får ta över här hemma.

Det har blivit lite svalare i kväll - bara 26 grader, så jag hoppas vi for en god natts sömn.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att ni får en trevlig resa med mycket sol och bad, plus många sevärdheter! Ska följa er på bloggen.
    Själv packar vi för avresa till Smögen i morgon!

    Mvh Leif

    SvaraRadera
  2. Ni ska också ha en skön semester. I kväll fick vi bekymmer med nätet. Vågar inte lämna vår plats för att söka bättre täckning. Just nu är vi 38 husbilar uppställda för natten. Många ska säkert med någon färja i morgon bitti. Vår färja går 7.30.

    SvaraRadera