Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

lördag 10 juli 2010

Medelhavsvärme

Nu sitter vi på balkongen i medelhavsvärme, 29 grader. En härlig kväll, men dagen har varit väl varm för att vara i min smak.

På fm var vi till husbilen och städade ut lådor och skåp samt bäddade rent och gick igenom vad vi ska ta med till bilen.

Sen har jag målat. Idag tänkte jag på oljekatastrofen i USA. Jag tycker det har blivit väldigt tyst i media runt detta. Mitt tema blev olja - guld eller skuld.

Vi var ute på en kvällspromenad när solen dalade. Skönt att kunna andas med välbehag igen. Lennart tog kort på vårt rådhus, fotograferat från Saltängsgatan.






Vi fortsatte runt Strömmen och nästa kort är taget mot Revens grund. Det var massor med folk i Strömsparken som hade pick-nick. Tyvärr blir det mycket skräp kvar.















Det fanns också en del finna väldoftande rosor utefter strömmen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar