Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

lördag 4 december 2010

Hos Asta och senare Anna

Jag åkte ut till Skärblacka vid 9:30. Stannade vid ICA och handlade till Asta. Fick hjälp av en granne att bära upp varorna till henne. Vi fikade och åt middag tillsammans. Jag hade med dillkött, som smakade bra.


I dag var det grått och röken från Billeruds förstärkte det hela.


Bägge vyerna tagna från Astas balkong.

Vid 13:30 for jag vidare till Anna och Patrik i Finspång. De håller på att göra i ordning i hallen. De vackra dörrarna in till vardagsrummet var nertagna, för att de målar dörrfoder.



Jag hjälpte dem att sätta på vaxduk på hyllplanen i köksskåpen. Ser mycket fräschare ut efteråt. Tog längre tid, än jag trodde.
Kjell kom över och ordnade en fikapaus för oss. Han bjöd på goda  räkmackor.Vid 20-tiden for jag hemåt. Under tiden har Lennart varit ute med sina arbetskompisar och ätit julbord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar