Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

fredag 17 september 2010

Fikapaus på telefon och lunch på Laxholmen

När man jobbar hemifrån känns det viktigt att luncha eller fika med någon. Att få lite social kontakt, men framför allt att byta tankar med någon. Det är ju i kontakten med andra, som vi växer.

Idag hade jag förmiddagsfika med Carina i Lund. Det resulterade i ett mail med en artikel från sydsvenskan om att sura miner påverkar hjärnan. Det tror jag definitivt. Så ett leende på läpparna och vi mår bättre. Att reflektera runt det gav några arbetande ansiktsmuskler. Något jag förmodligen inte gymnastiserat, om jag inte pratat med Carina.

Så efter några timmars jobb var det dags för lunch. Idag blev det en behövlig promenad till Laxholmen. Där träffade jag Agneta.
Här fick jag insyn i invandrarlärarens vardag. Helt andra bekymmer och glädjestunder än mina. Kul att möta Agneta och höra hennes entusiasm över sitt jobb. Hon är exempel på en kvinna som läst på "äldre dagar" och förverkligat sina drömmars mål, trots en hel del hälsobekymmer på vägen. Jag kan beundra hennes mod och ihärdighet och glädjas med hennes framgångar.



Vi hade ett trevligt lunchsamtal och tiden gick fort eller snarare jag glömde bort tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar