Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

torsdag 30 september 2010

Stimulerande föreläsning med Patricia Tudor-Sandahl

Idag var jag på en stimulerande föreläsning med Patricia Tudor-Sandahl. Temat var: "Mer levande med åren".


Jag har läst många av hennes böcker och också lyssnat till henne tidigare och som alltid får hon mig att reflektera. Hon för ett samtal utifrån sig själv, men så genuint och ärligt att det är som om jag själv väckt tankarna. Hennes bok "Tredje ålder" tangerade hon, när hon beskrev sin plötsliga insikt över åldrandet. Att det är en diskrepans mellan vad jag ser i spegeln och vad jag tar in i nuet. Vi ligger alltid lite efter. "Tredje åldern" handlar om tiden mellan 50- 70 år. När vi ställer in oss  på ett avslut i arbetslivet och förbereder ett annat liv.

I dag pratade Patricia mycket om olika typer av mod för att göra förändringar och dessutom vara sanna mot oss själva. Vad är meningen med mitt liv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar