Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

fredag 7 januari 2011

Matdag

På förmiddagen idag har Lennart och jag lagat en massa mat för infrysning. Det blev en currygryta med äpplen, thaigryta med kokosmjölk, en thaigryta med het paprikasås. Den senare smakade vi av till lunch. När Lennart drog iväg till arbetet gick jag ut på promenad med min kamera. Fotade en del i Vasaparken. Vi hade en klarblå himmel och +2 grader. Riktigt skönt.


Men det dröjer ännu en tid innan man kan sitta på de här bänkarna och ta sig en solgädda.

3 kommentarer:

  1. med rätt kläder hade man nog kunna sitta där nu med. För mina barn hade inte snön varit ett hinder..snarare en utmaning :-) men jag håller med dig, det dröjer nog ett tag för min del med innan man sätter sig o solar i vårsolens glans

    SvaraRadera
  2. Solgädda? Aldrig hört det uttrycket förut... Var tvungen att googla :-)

    SvaraRadera
  3. Inger och Ingemar11 januari 2011 kl. 18:57

    Vilken god mat ni har lagat! Blir hungrig! Cocosmjölken jag hade med är slut.

    SvaraRadera