Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

torsdag 6 januari 2011

Trettondagen

Idag har det varit en lugn dag. Vi har sett en film om Facebooks grundare. Den var givande.
Jag har tagit en hel del  kort på mina orkidéer, när det var som ljusast idag. Det blev aldrig riktigt ljust, för det snöade intensivt mitt på dagen. En del av dagen har jag ägnat till långkok. Har kokat märgben och nötkött till en fin buljong ihop med olika grönsaker. Vi åt en tallrik soppa och därefter pepparrotskött. Är så gott och riktigt värmande i gråvädret.

1 kommentar:

  1. Det är gott och nyttigt med kokkött, vi äter nog i regel för mycket stekt.

    Tack för kommentaren hos mig. Nu börjar man tröttna på snön, men det är ju bara att stå ut. Och precis som du skriver får vi vara tacksamma över att dagarna blir lite längre.

    SvaraRadera