Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

lördag 1 januari 2011

Nyårsdagen!

I går gick vi ut på den traditionella nyårsvandring och jag hade med Panasonicen och tog några bilder. Det var många marschaller utsatte efter gatorna. Vi gick från Dee Geerhallen, genom Strömsparken, längs Saltängsgatan, över Hambron och hem. Några av bilderna finns här nedan.

Vill du se bilder från vår förmiddagspromenad kan du titta in på Galleri Elisabeth

Industribyggnad. Norrköpings stora adventsljusstake i bakgrunden.


Vy från Schwarzens valv mot Västgötebacken.


Lampa under Bergsbron.


Strömsparken mot Revensgrund.

Från Hamnbron mot Skeppsfouneringen.

Idag har vi haft en lugn dag inomhus. Sett och lyssnat på nyårskonserten på tv och sen har vi roat oss med att försöka förstå Lightroom 3, ett bearbetningsprogram för foton. Dessutom har jag pratat en hel del i telefonen.

3 kommentarer:

  1. Jag bodde två år i Norrköping 1978-1980 - fast jag kände inte igen mig i dom fina bilderna. Kanske för att det var mörkt? ;-)

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på det nya året önskar vi er. Bilden på det frusna vattenfallet var häftig.

    SvaraRadera
  3. vilka underbara vinterbilder!
    Har de verkligen en ljuskrona hängandes under bron?

    SvaraRadera