Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

måndag 3 januari 2011

Solen är här igen!

Idag har jag och Lennart varit ute och tagit några kort vid Motala ström. Kommunen håller på att göra en del kajarbeten, men för tillfället verkar det ligga nere. Det var en mängd änder, som såg väldigt frusna ut.




Igår ägnade jag mig åt att redigera och sortera foton. Med ny kamera blir det många kort.
Senare kom Anita över. Hon fick vänta en stund innan potatissalladen blev klar, som vi skulle ha till den rökta kalkon. Jag gillar varm/ljummen fransk potatissallad till det ljusa köttet. Till det blev det ett gott vitt vin. Sen avslutade vi med en glassbomb. Så idag behövde jag ta en promenad. Det gäller att inte växa i färdriktningen.


3 kommentarer:

  1. Jaa potatissalladen smakade mums till den rökta kalkonen, och alla andra mumsiga tillbehör och vinet passade jättebra till kalkonen!
    Ja det har ju varit många mathelger nu och minimalt med motion.
    Stort tack för igår till Dig och Lennart

    SvaraRadera
  2. Här har solen också kommit tillbaka - det är så sköööönt! Julhelgen var lite sisådär, vädermässigt alltså. Men nu har det skärpt till sig :-)

    SvaraRadera
  3. Oj! Blir riktigt hungrig! Tur att vi åt nygrillad kyckling idag Inte så dumt det heller.

    Vi önskar er en god fortsättning på det nya året!
    Inger och Ingemar

    SvaraRadera