Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

onsdag 10 november 2010

Gardiner och Hageby shopppingcenter

Innan jag skjutsade hem Barbro i går kväll, så åkte vi till Strömma gardinaffär. Där köpte jag en gardinkappa till Frida, Lennarts mamma. Det blev en vintergardin med hjärtan och äpplen. Jag ville ha en ljus gardin, men ändå med lite färg. Hon gillar rosa, men nu valde jag en i rött för omväxling skull. Kan väl passa när vi går mot december.


Idag var det dags att sy kortändarna, så det bara är att pressa och hänga upp gardinen när vi kommer upp till henne.

Personbilen har varit på service idag. Lennart lämnade den på förmiddagen och så fick han ta bussen ner till arbetet. Det var en ny erfarenhet.
Jag hämtade bilen vid 16.15. På väg ut till verkstaden ringde jag Anita och hörde om hon hade lust att följa med ut till Hageby shoppingcenter. Det hade hon, så jag hämtade upp henne.

Vi strövade runt som två ålderstigna tonåringar. Kollade, kommenterade, kände på kläder, fnittrade och hade allmänt trevligt! Tog en paus och testade Lindahls kaffe, innan vi fortsatte vidare. Jag tror att vi i stort sätt tittade in i alla butiker. De flesta finns nere i centrum, men det var några nya här ute.
För att vara lite nyttiga också, handlade vi mat innan det bar iväg hemåt igen. Tack för en kul kväll!

Om en stund ska jag ta bilen ner till Servera och hämta Lennart efter dagens körning.

1 kommentar:

  1. Ja jag tackar också Dig Elisabeth för en trevlig kväll! Det är kul med lite spontana utflyckter, och roligt att få vara som fnittriga ålderstigna tonåringar, Du vet att vi är inte äldre än vi gör oss!Ännu en gång tack till Dig

    SvaraRadera