Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

tisdag 22 februari 2011

Rosor

Idag har jag testat att fotografera mina blombuketter. Jag har använt både normalobjektiv och macrot. Dessutom har jag testat att hålla kameran på fri hand och med hjälp av stativ. Tog över 600 foton. Jag har gått igenom och minskat till hälften i nuläget. Resten ska jag ha som övningsobjekt för att redigera och leka med.
Här kommer ett smakprov på rosa rosor.









Jag har gjort några fadäser. Bl.a. trodde jag vid ett tillfälle att jag hade makrot och blev irriterad över att jag inte fick fokus där jag ville ha det. Det visade sig att jag hade normalobjektivet. Anita fick alltså rätt med en gång - det gäller att hålla koll när jag ska vara nära och när jag ska vara på lite håll!

Jag har haft en jätterolig fotostund, så länge ljuset var bra!!!

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder, rosorna ser så levande ut, så Du ser övning ger ju färdighet, Du blir säkert en riktig proffsfotograf

    SvaraRadera
  2. Helt underbara rosor.....
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Jag skulle gärna kunna mer om fotografering, men kan tyvärr inte så mycket. Vi har en bra kamera, men många gånger (i farten) blir der ändå mobilkameran...

    SvaraRadera