Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

lördag 12 februari 2011

Solig lördag

Jag gjorde en deg i går kväll, när jag väntade på Lennart. Han kom vid 23-tiden. Degen jäste bra under natten och när jag vaknade vid 6-tiden var den redo att bakas ut. Den fick jäsa medan jag läste några tidningar, som jag fått från Asta. Lennart sov under tiden och när brödet var färdigt var jag trött och kröp ner i sängen igen. Till en sen frukost hade vi färskt bröd.


Det smakade bra med en kopp grönt te till. Jag har hållit mig inne idag, fast det varit ett strålande väder. Allt för att kurera min förkylning.

Tittade över mina krukväxter och konstaterade att olivträdet skjutit nya skott när vi varit borta.

1 kommentar:

  1. då hoppas jag att du fick bort lite av förkylningen igår när du höll dig inne och tog det lugnt. Även idag skiner solen, iaf här

    SvaraRadera