Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

onsdag 2 november 2011

Pensionsavtackning

På förmiddagen har vi handlat och så har jag  lagat färsk Skädda till middag. Lennart tyckte att det blev i mesta laget med ben.

Vid 14-tiden gick jag till Telia och var med på Jockes pensionsavtackning. Han har varit med i många år och har ett stort kontaktnät, så vi var många personer runt kaffebordet, som ville hedra honom och göra hans sista dag minnesrik.

En kul överraskning var Håkan, som kom klädd som dåtidens televerkare, både med båtmössa och stolpskor. Kul och nostalgiskt.


En trevlig stund, där många som slutat på företaget fanns med.

4 kommentarer:

  1. Åh, jag minns dom där orangea televerkskläderna. Min pappa hade en knallorange skidoverall, och jag sa att han såg ut som en televerkare där i backarna ;-)

    sv: Anders blev lite sur när det inte kom nån ifån-fem (han hade väntat för att testa iPhone när den kom). Så det blev en Samsung Galaxy istället som han är MYCKET nöjd med :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken stilig kille!

    Jag minns minsann också hur de såg ut när det begav sig.

    Jag var lite betuttad i en televerksarbetare och det hade vi god nytta av när sonen skjutit sönder en ledning med luftgevär.

    Just han kom för att laga ledningen och han kom ihåg mig fast det var många år sedan vi sågs senast!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt, låter som en minnesvärd dag.

    SvaraRadera
  4. ja de där oranga overallen kommer jag ihåg från när jag var liten och grannen uppe på landet kom hem från jobbet eller var hemma på lunch under dagen..minns inte vilket!

    SvaraRadera