Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

tisdag 1 november 2011

Och huvudet känns så tungt

Så kan det ju bli efter efter en helkväll med god mat och dryck och häftig blues, som vi hade i lördags. Men i söndags var det helt ok, utom förstås lite mer värk i kroppen. Vi hade ju gått och stått en hel del, även om jag hade med min fältstol.
Så i söndags var vi till Finspång och firade att Kjell fyllde 70 år i somras. Då firade han tillsammans med barn, syskon och vänner i Gällivare.

Nu höll vi till hos Anna och Patrik, så jag skulle slippa gå i trappor. Per och Ann-Sofie kom också. Kjell bjöd på god smörgåstårta till lunch och så blev det kaffe med wienerbröd och kaka. Av oss fick Kjell en hårddisk, så han kan ha back-up på alla fina kort av underbarnet Noelle mm.

Gårdagen försvann med ett besök hos Kristin Johnsson, kostrådgivare/friskvårdskonsult. Jag ville få  koll på om det finns något jag kan äta/göra för att lindra inflammationen och värken utan att ta till värktabletter, som förstör min mage.
Det blev en spännande resa med en del elektronik och tolkning i ett dataprogram. Vi kom fram till, att jag till största delen äter bra. Ska ha lågt sockerintag, mycket rotsaker, grönsaker, gryn, frön och bönor. Jag ska alltså öka magnesiumintaget, men också några B-vitaminer. Jag ska fortsätta med inflammationshämmande kryddor/örter som ingefära, gurkmeja och vitlök, men med något högre dos än vad jag tagit. Att röra sig på olika sätt är också förstås viktigt.
På väg från henne stannade jag till vid hälsokost och inhandlade Magnesium oil spray. Den ska snabba på uppbyggnaden i kroppen, genom att huden tar upp oljan.

På kvällen kom Susanne hit. Vi åt lite tillsammans och så tittade vi på en del av mina tavlor, samtidigt som vi pratade om allt mellan himmel och jord.

Tanken var att jag skulle besökt invandrarbutiken runt hörnet idag, men jag har hållit mig inne. Huvudet har känts ovanligt tungt. Affärsrundan får anstå tills i morgon.

Dagen i dag, har jag tagit till vara på genom att ömsom ligga, sitta och gå mellan rummen.

Bilden från internet

3 kommentarer:

  1. Hoppas att dina nya kostråd har effekt!
    Det är inte kul att gå med värk och att äta värktabletter är inte roligt det heller.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ändringen av kosten hjälper dig!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen du får det lite lindrigare. Värk är inte roligt!

    SvaraRadera