Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

söndag 6 mars 2011

Solig söndag

Tidigt i morse, 5:50, tog jag ett kort på en härlig morgonrodnad. Kajorna sitter fortfarande och sover i träden.


Sen jag tagit fotona gick jag och la mig igen och vaknade på nytt när det var dags för Vasa-loppet.
Det tittade vi på samtidigt som vi städade lägenheten. Vi åt en Taigryta med ris till lunch och sen gick jag iväg till Konstmuseet.


Konstmuseets vänner hade årsmöte och där är jag medlem. Efter årsmötet pratade en vältalig Christer Fällman, chef för Passagen, Linköpings Konsthall över rubriken: Kultur som socialt nätverk. Sen blev det en stunds mingel med ett glas bubbel.


Ovan kan ni se de utställningar som är nu.

Väl hemkommen tog vi fram en tårtbit och for till Anna och Patrik. Det blev kaffe och prat. Tittade på framstegen i hallen och beundrade magen med det väntande barnet.


Det är en livlig krabat som finns där inne. Det är härligt att få vara med om den växande magen. Det är en resa även för mig att förbereda en mormors-roll. 
Vi åt en god kycklingsgryta och ris samt tittade på kort från vår Teneriffa-resa. Sen var det dags för chaufför Lennart att ratta hemåt igen. Väl hemma har vi sett på Kommisarie Zen. En lång och skön söndag!

1 kommentar:

  1. Hej, gör en snabb titt in om dig och några till nu när jag är hos Per på avd. Som synes har jag inte varit och skrivit något hos dig på ett tag, läser dock ibland en snabbis på jobbet men kan ju då av förklarliga skäl inte sitta och kommentera tyvärr. Och så här är det ett par veckor till innan han är hemma igen hos oss frisk o kry...det ser vi fram mot!
    Precis en sådan himmel såg jag imorse med, det är vackert med alla de färger som naturen skapar!
    Kram Agneta

    SvaraRadera