Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

fredag 18 mars 2011

Ymmigt snöfall

I morse var det inte kul att vakna upp till en massa nysnö. Men hade det varit november hade jag varit glad åt det vita, att det skulle bli ljust i mörkret. Vid 5.30 såg det ut så här utanför vårt vardagsrumsfönster.



Jag har hållit mig inne under dagen. Har inte haft någon lust att halka runt, när jag inte behöver. Igår var det så härligt att promenera på snö och isfria trottoarer, men idag är det något annat. Fixade en snabblunch idag, genom att ta fram en fläskfilégryta från frysen och sen göra pressad potatis till den.



Mitt på dagen när Lennart skulle ta sig till jobbet såg det ut så här. Han har nog haft det moddigt med körandet under eftermiddag och kväll.

När han jobbar har jag tränat på en bildbehandlingskurs på nätet. Roligare att ta kort än jobba med dem. Men som alltid är det väl ett visst  motstånd innan jag kan. Känns ändå att det går framåt.

Ikväll har jag grejat en Janssons frestelse. Lennart får del av den efter avslutat arbetspass.

Jag ska nu packa en ryggsäck inför morgondagen, då jag ska ta tåget till Uppsala och träffa Gudrun.

2 kommentarer:

  1. Trist med dom där bakslagen när man väl har fått vårkänning...

    Ha en fortsatt trevlig helg :-)

    SvaraRadera
  2. Kikar in och lämnar en kommentar när jag sitter här hos mamma vid hennes dator....
    Visst var det trist med bakslaget som kom men härnere iSkåne så är det borta igen som tur är. Det är säkert likadant varendaste år, bara tt man glömmer bort att det kommer snö några ggr till just när man börjat hoppas på våren?!
    kram Agneta

    SvaraRadera