Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

torsdag 17 mars 2011

Torsdagsbestyr

På förmiddagen åkte vi till Media Market och köpte en kameraväska. Jag behövde en större , så jag får med alla objektiven. Väl hemma igen ägnade jag mig åt att måla. Blev en liten oljemålning och sen gick jag över till akryl. Har inte målat så mycket med det. Är inte riktigt bekväm med att färgen torkar så fort. Tycker heller inte att det blir lika fin lyster. Jag ska köpa nya akrylfärger. Kanske var inte det här någon bra sort, så jag får lov att pröva några andra. Fick en svart och en vit tub med akrylfärg av Susanne, så jag ska komplettera med andra färger av det märket.

Till lunch åt vi köttfärssås och spagetti.  Lennart for till jobb och jag fortsatte måla. På em ringde telefonen. Det var en sköterska som kallade mig till Magnetröntgen på Vrinnevisjukhuset på tisdag. Jätteskönt att få den tiden! Blev en dryg veckas väntan.

Strax efter fick jag ett sms att jag hade paket att hämta. Jag tog en extra tur runt Vasaparken och förbi konstmuseet på vägen till Gott om mål, där vi hämtar försändelser. Paketet innehöll ett modem till mobilt bredband. Jag överlämnade det till Lennart när han kom hem. Det tog inte lång stund innan det var installerat.


Jag köpte tulpaner i tisdags. De är härligt krispiga och varmt gulröda.

1 kommentar:

  1. Skönt att väntan inte blev så lång.

    Härlig färg på tulpanen :-)

    SvaraRadera