Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

onsdag 8 juni 2011

Mormor hela dagen

I morse åkte jag till Finspång och var med mitt barnbarn hela dagen. Visst är de ett under av under dessa små. Idag är Noelle precis 4 veckor och börjar lägga på sig lite hull.

När jag kom sov hon, men jag var förstås tvungen att öppna dörren till sovrummet och titta in. Vi hann att fika och ägna oss åt Trollet en stund. Han är som ett större syskon och drar till sig uppmärksamheten på olika sätt. I dag fick jag äran att borsta honom. Han hoppade villigt upp på sin kattpedistal  för att komma i lagom höjd för mig. Så fick jag en hand full med hår.



Strax efter vaknade Noelle och ville ha ren blöja. Därefter var det en hungrig tjej, som sög tag i mammas bröst och åt glupskt. När hon var mätt låg hon och tittade med stora ögon. Hon somnar inte direkt vid bröstet längre. Jag fick chansen att ta en del fina kort på henne.

Hon var en nöjd flicka som var på mormors arm, när mamma gjorde i ordning ett bad. Sen njöt hon i fulla muggar. Hon var väldigt nöjd med att få vatten runt sin kropp. Här var det förstås läge för mera kort.

Anna la henne så småningom i vagnen och vi gick ut i trädgården. Snart sov Noelle under sitt myggnät. Potatisen hade kokat och vi satte oss till bords.

Trollet bekantar sig med tomten. Han har varit innekatt, som nu ska vänja sig vid alla lukter i trädgården. Han går lite försiktigt runt omkring och så kommer han tillbaka och lägger sig i skuggan i vår närhet.


Dagen gick väldigt fort. Vid 15-tiden signalerade min telefon att det var dags att åka hemåt med bilen, så att Lennart kunde ta sig till jobbet.

Ser redan fram emot nästa gång vi kan vara tillsammans!

4 kommentarer:

  1. Jag förstår att Du hade en härlig mormordag!

    SvaraRadera
  2. Så härligt att få träffa det lilla barnbarnet igen. Det är väl en underbar känsla att få hålla en sån där liten krabat i sina armar.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Oh vad mysigt med ett litet barnbarn, dom luktar så himla gott. När våra barnbarn var små kunde man inte få nog av att "snoosa" på dom. Ta vara på bebistiden, den går så himla fort, rätt som det är är dom tonåringar och då får man inte "snoosa" på dom längre.

    SvaraRadera
  4. Vilken liten katt!
    :-)

    SvaraRadera