Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

tisdag 21 juni 2011

Tisdag i midsommarveckan

På förmiddagen var jag till min sjukgymnast Eva Busch. Hon kontrollerade nuläget och gav mig en del nya uppgifter och förhållningssätt. När jag kom hem hade Lennart fikat färdigt. Det smakade bra tillsammans med en macka med humus på balkongen.

Vi tog sen en promenad till banken, och fixade euro. På vägen dit tittade vi på utgrävningen.


När vi kommer hem efter semestern är förmodligen inte huset i bakgrunden kvar. Utgrävningarna håller på till den 8 juli, sen ska rivning ske av huset och därefter ska det byggas nya fastigheter på kvarteret.

Efter banken gick vi till Telia för att köpa en telefon till mig. Jag hade tänkt mig en GalaxyII.


Under tiden vi väntade på vår tur hittade Lennart en intressant läsplatta.


Det blev ingen läsplatta idag och heller ingen telefon till mig, för den var slut för tillfället. Däremot gick Lennart hem med en ny Sony Ericsson Xperia. Inget förvånande i och för sig.

Det blev kokt fisk med persiljesås till lunch. Lennart for till jobbet och jag ägnade mig åt att laga några par jeans.

Kl 18 träffades Tanja och jag och vi gick till The Black Lion Inn.


Jag åt en Caesarsallad med ett glas vin. Det smakade bra. Kvällens mål var Knäppingborg och Finn Zetterholm, men det var för blåsigt att sitta  ute och äta där. Men det gick däremot väldigt bra att sitta och lyssna till honom. Jag var nog i 18 årsåldern när jag lyssnade på honom första gången. Fortfarande tycker jag hans texter och tolkningar är väldigt träffsäkra.  Men det mörkhårige snyggingen har blivit en gråhårig man. Så konstigt det är! Men fortfarande kan han fånga sin publik!

3 kommentarer:

  1. Ja, det är konstigt vad alla andra blir gamla...
    :-)

    SvaraRadera
  2. lite kosntigt det där med att det alltid är männen som kommer hem med det nya i telefonväg då det egentligen var jag/vi som skulle ha en ny telefon. Sist lyckades per få mig att ta hans gamla så att han kunde ta den nya :-)

    SvaraRadera
  3. Vi väntar otåligt på att läsplattorna ska få ett rimligt pris. Vi lånar e-böcker från Stockholms stadsbibliotet, där vi har lånekort.

    Tänk att sitta mitt ute i Portugals glesbygd och låna böcker. Men det är lite jobbogt att läsa dem på datorn, så en läsplatta står högt upp på önskelistan.

    SvaraRadera