Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

tisdag 28 juni 2011

Torun


Så äntligen fick jag upp storkboet. Visst är det en häftig telestolpe i betong, som boet är byggt i!



På eftermiddagen  gick vi in till Gamla stan i Torun. Bron över floden Wissla var drygt en km lång. Blev att stanna och ta några kort, samt passa sig för cyklister som kom med en väldans fart. Väl inne i stan tittade vi på det vackra rådhuset.



Det blev också att titta på en rad kyrkor och så förstås stans store son, Kopernikus.



Han står staty vid sidan om rådhuset.  Att gå runt och titta på alla vackra byggnader tar på krafterna, så jag behövde en styrketår och en bit tårta. Det var skönt sitta ner i skuggan av en markis.


När jag skrivit färdigt det här, ska jag göra i ordning något att äta. Risk att det blir sallad i kväll, men vem vet?

2 kommentarer:

  1. Så du är i Polen!!! Vi älskar ju Polen (var där 2009) och hade planerat återvända dit i juli. Men då vi inte har en husbil så var vi för sent ute för att få samma suveräna lägenhet i år.
    Ska snart googla Torun, för jag vet inte var det ligger, men om ni vill ha nå't extra - så styr kosan mot Sopot - vårt paradis!!!

    SvaraRadera
  2. ju mer bilder du visar och ju mer du berättar om Polen desto mer känner jag att även vi någon gång måste åka dit. Har aldrig ens funderat på att Polen vore ett alternativ

    SvaraRadera