Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

måndag 13 juni 2011

Pingstdagen och Annandag Pingst

I går målade jag. Det var ett tag sen sist. Gjorde färdigt två oljetavlor.


Sen målade jag på  några akryltavlor. Lekte med ett medel/massa, som bygger bilden på djupet. Det var nytt för mig. Det tar nog en tid innan det blir riktigt bra.

På eftermiddagen for vi till Skärblacka och hämtade Asta och for sen vidare till Per i Linköping och firade hans födelsedag. Anna, Patrik och Noelle kom också, liksom Kjell och Sara. Det blev kaffe och god tårta. En del prat och fotograferande. Noelle stal en del av föreställningen för födelsedagsbarnet.

Hem åkte Asta med Anna och Patrik, så vi tog oss direkt tillbaka till Norrköping.

Idag, Annandag Pingst, har vi varit till City Gross och handlat. Började vara lite ödsligt i skåpen, så vi fyllde på. Jag har på nytt satt en vetesurdeg. Får se om jag lyckas den här gången.

Efter lunchen, rökt kalkon från Visätter på Vikbolandet, for Lennart i väg på jobb. Han fick åka iväg till kl. 12 i stället för 16.

Jag tog en promenad och passade samtidigt på att anmäla mig till Rörelsegruppen i Norrköping. Min sjukgymnast rekommenderade mig att börja där. Jag ska vara med på Sumba och så småningom Pilate. Allt för att få mer rörlighet och förhoppningsvis ett stabilare bäcken. Min förhoppning är också att smärtan ska minska.

På hemvägen köpte jag fina, stora jordgubbar från Ringsta gård. Nu är det dags att frossa. Det gjorde jag med glass på balkongen. Lennart får sin portion senare.

2 kommentarer:

  1. De där jordgubbarna ser riktigt läckra ut! Nu blev jag akut sugen på något gott!!!

    SvaraRadera
  2. Att kunna måla är häftigt. Min pappa målade oljemålningar, jag kan inte måla men en av våra flickor var jätteduktig på att måla, nu följer vårt yngsta barnbarn upp det konstnärliga. Idag på avslutningen i skolan nämnde de till och med hennes konstnärliga ådra, det är kul att höra.

    SvaraRadera