Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

torsdag 5 maj 2011

Fönstertvätt och facklig information

Jag vaknade tidigt i morse och fick på det sättet vara med om en härlig soluppgång.


Jag höll mig lugn, så Lennart fick sova. Efter morgongympan, blev det frukost och Sudoku. Så småningom vaknade Lennart och efter hans frukost tvättade han fönster. Jag servade och plockade undan. Blev en otrolig skillnad.

Jag gick iväg på facklig information som Unionen höll. Det handlade bl.a. om efterlevandeskydd. Där var också en jurist, som berättade om värdet med ett testamente. Hon tyckte man ska kolla upp sitt testamente med viss regelbundenhet, då ens situation liksom lagstiftningen kan ändras.  Det var en mycket bra information. Bara konstigt att inte fler hörsammar inbjudan.

Mötet hölls på Arbetets museum  och på hemväg gick jag förbi Flygeln. Där hade man precis placerat en 14 meter hög och 3 ton tung dinosaurie på taket. Det kommer att bli en utställning "Dinosarium" med start 20 maj. Utställningen ska hållas i Värmekyrkan. Det får väl bli ett besök där så småningom.


När jag kom hem hade Lennart tvättat alla fönstren. Jättegulligt! Så for han iväg på jobb och jag pratade en hel del i telefon. Sen har jag strukit gardiner och dukar.

4 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Tack för din kommentar hos mig. Kommer ni till Gotland eller Öland på våren så finns det kajpar både här och där och i alla fall på krogarna.

    Sudoku löser jag också varje morgon. DN-krysset och sudokun hör till morgonrutinerna.

    Ha en fin helg, för den närmar sig ju med stormsteg.

    SvaraRadera
  2. Wow! Rena Jurassic park!
    :-)
    Så skönt att få fönstrena tvättade sådär :-)

    SvaraRadera
  3. den skyltningen för utställningen är ju svår att mmissa :-)
    Och putsa fönstrena är nog något som även borde göras i detta hem?!
    SV; måste ju matcha cykel och väska, så de är knallröda båda

    SvaraRadera
  4. Hej.
    Tyvärr blev det bara snabb besök i N-köp idag...tankade gasol och handlade på ICa i Ingelstorp sedan bar det hemmåt. Så vi missade dinosaurien.
    Det här var sista gången vi tar ut Limmon innan Italienresan, fast det är inte många veckor kvar tills den:)

    SvaraRadera