Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

tisdag 10 maj 2011

Till Skärblacka

På förmiddagen tog jag det lugnt. Bara träning och lite pc-jobb. Lennart var till husbilen en vända och jag fixade lunch. Köttfärsröra med rivna morötter och palsternacka, kryddat med vitlök och oregano. Blev gott till spagetti. Tog med en portion till Asta, när jag for ut till henne. Nu var det dags för sko-provning. Det gick tyvärr inget bra.

Vi drack te och jag fick provsmaka nybakade kakor. Några fick jag med hem. Lennart ska ju också ha något. Det blev ett kort besök, för Lennarts chef ringde strax innan lunch och berättade att Lennart har ändrade arbetstider den närmaste månaden. Han ska nu dagligen starta kl. 16.00 för att köra till Stockholm med varor. Det innebär att han kommer hem på andra sidan midnatt.

Även om besöket blev kort så fick Asta hem lite nytvättade kläder samt mat.

En honungsdoftande häck. Små blommor, som sitter tätt tätt.

Väl hemma tog jag en promenad till Casanova och lämnade igen skorna. Riktig sommarvärme ute. Mycket folk på caféerna.

När jag kom hem igen var det visning av grannlägenheten. Nu får vi ställa in oss på att det blir reparationer med ett och annat buller som följd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar