Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

måndag 25 april 2011

Annandag Påsk

Även idag blev det en tur till husbilen. Lennart har fixat färdigt under bilen för den här gången. Vi har också städat färdig inuti bilen. Lunchen fick bli kaffe och mackor som vi åt utanför husbilen. Sen var vi och köpte en ny heltäckningsmatta till bilen, som Lennart har skurit till på hallgolvet, med den gamla som mall.

Jag fick en bunt Hemmets veckotidningar av mamma. Där hittade jag recept på pannkaka gjort på grahamsmjöl och smaksatt med dill, salt och peppar. Till det hade vi kallrökt lax och en sås gjord på matyougurt, majonäs och rivet citronskal.

 

Det var spännande smakbrytningar tillsammans med ett gott vitt vin, som jag fick i födelssedagspresent av Anita.
Vi intog måltiden på balkongen. Här satt vi och njöt en lång stund i skuggan av persiennen.

5 kommentarer:

  1. Maten ser härligt god ut och bra att vinet smakade bra!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Den pannkakan verkar spännande. Skönt med nystädad bil, vi har vårt kvar när vi kommer hem idag.

    SvaraRadera
  3. Kombinationen med dom pannkakorna, lax och youghurt lät verkligen gott!
    :-)

    SvaraRadera
  4. Ett glas vin skulle sitta fint men får vänta till helgen.

    SvaraRadera
  5. åh, du har många gånger så god mat som du visar. Önskar att jag hade haft fantasin att få ihop något av dessa förslag du ger, men jag lägger dem på minnet och en vacker dag så slår jag kanske till :-)

    SvaraRadera