Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

torsdag 21 april 2011

Dymmelonsdag

Dagen började lite grått, men solen och värmen kom mer och mer. Jag tog en promenad med kameran. Fösta stoppet blev korsningen Skepparegatan och Hantverkaregatan, där man nu infört ett fyrvägsstopp. Sådana nyheter är luriga. Man är van att åka en viss rutt och köra på visst sätt - det är lätt att låta reptilhjärnan ta över och inte vara så observant. Tur att jag kom gående, så här första gången jag såg det.


Jag fortsatte bort mot Vasaparken och fångade några nyutslagna japanska körsbärsblommor. Det piggar upp att följa växternas utveckling dag för dag.


Väl hemma var det dags för lunch. Vi tjuvstartade med att prova av påskskinkan till stuvad potatis och grönsaker. Det smakade bra.

Låg och vilade på sängen, då det ringde på dörren. Utanför var en man som lämnade över en blomkasse. Det innehöll det här fina blomsterarrangemanget från Inger, min omtänksamma ledare.


Det gör sig fint på vårt köksbord. Omtanken värmer gott! Stort tack!!
Blev en tidig kväll i säng för min del, men Lennart hann hem innan jag somnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar