Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

onsdag 27 april 2011

Fint på balkongen och en föreläsning


Här är några av pelargonerna jag köpte på Dalaborgs handelsträdgård. Jag tycker om den mustigt orangeröda färgen. Till krukorna på väggen blev det orange kärleksglöd.


Basilikan som jag hade där tidigare klarade inte värmen och solljuset, så den fick flytta ner på golvnivå.

På em for jag till Vrinnevisjukhuset och hälsade på Björn. Han har vurpat med sin motorcykel och trasat sönder sitt ena knä. Troligen ska han få åka hem i morgon, men det blir säkert en lång konvalescent.

Utanför huset blommar körsbärsträden. En härlig blomsterprakt är det nu.


I kväll har det varit ett Spira seminarium.  Anita och jag gick på föreläsningen som hade temat : "Rickfors&Rickfors - hållbart mode i praktiken". Eva-Lotta och Mikael Rickfors tog initiativ till klädmärket Rickfors&Rickfors. De vill skapa ett snygga och praktiska kläder, där ekologiskt och etiskt står i fokus. De lanserar ett tyg framtaget av bambu. De började med barnkläder, men fortsätter med vuxenkläder också. Kläder saluförs bl.a. i Knäppingborg i Norrköping.

Foto från internet
Mot slutet  spelade och sjöng Mikael några låtar. Det var några år sen han spelade med i The Hollies. Tänk vad åren går! Senare var han en del i Grymlings, men till stor del har han haft en solokarriär.

1 kommentar: