Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

tisdag 12 april 2011

Grå tisdag

I morse började jag med ett besök hos sjukgymnasten. Det var skönt. Plockat lite här hemma och sen kom jag på att jag nog var tvungen att avsluta babystickningen. Vet ju inte om jag kan sticka, när jag kommer hem från lasarettet. Babyn är ju snart redo för världen! Var ute och köpte knappar med små nallar till tröjan. Stickade färdigt tossorna och sydde ihop dem samt fixade knapphål och knappar. Resultatet blev så här. Gulligt eller hur?


Skulle ha tagit en promenad med Tanja i kväll, men hon fick ett extra sammanträde, så jag tog en egen tur. När jag åkte till sjukgymnasten i morse, såg jag att Skilla-blommorna slagit ut i Södra Promenaden. Tog därför med kameran och gick dit.


Måste vara miljoner lökar. Hela Promenaden blommar! Massor med vackra Skillor!


Visst är de vackra?!
I morgon bitti far jag Regionssjukhuset i Linköping. Om det blir bloggande under den närmaste veckan, så blir det via mobilen. Ha dé!

3 kommentarer:

  1. Vi tänker på dig och hoppas att allt går bra.

    SvaraRadera
  2. Ååh så fint med stickad babykofta o tossor, handarbete är guld värt. Lycka till med sjukhus-besöket!

    SvaraRadera
  3. Dom blev verkligen fina bäbis-kläderna :-)

    Härligt med blå gräsmattor - då är det vår på riktigt!

    SvaraRadera