Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

måndag 11 april 2011

Solig och varm vårdag

Jag har svårt sova, så det blev en tidig morgon, fast det var den egna sköna sängen.

I går kväll hängde jag ut kläder på balkongen från klädkammare. Dessutom plockade Lennart ner och ut allt från hyllor och golv. Idag var det dags att städa av och gå igenom det vi inte behöver. Klädkammaren ar en tendens att svämma över. Det är så lätt att stoppa in saker där och så snabbt stänga dörren.

Det var en del provande på fm och jag konstaterar att vi fått fukt i garderoben. En del kjolar och byxor har krympt sen förra säsongen. Lennart höll inte riktigt med, konstigt!

Lunchen gjorde jag lätt för mig genom att koka spagetti och värma korvgryta. Smakade helt ok.

Lennart hjälpte till att få ett femtontal kassar med överblivna kläder och saker till bilen. Sen for jag till Myrorna och fick som tur var hjälp att lasta av där. Kändes bra att kläder och prylar, som bara hänger eller ligger och skräpar hos oss, kan komma till användning för någon annan.

Jag fortsatte sen till Barbro. Hon fixade en fikakorg och så gick vi ut i solen. När vi kom till en park i närheten hade tulpanerna slagit ut på frilandet.


Allt exploderar på en gång i värmen. När jag for hemifrån hade jag +18 grader på skuggsidan. Här i solen är det säkert över 20 grader.


Det smakade jättebra med nybryggt kaffe och färska wienerbröd ute i solskenet!


Obelix gillade också att strosa runt bland vårlök i mängder.


Vi hade en skön och avkopplande eftermiddag tillsammans. Vid 16.30 behövde Lennart bilen för att ta sig till jobbet. Jag satt en stund på balkongen innan jag tog  mig till Apoteket för att köpa speciell tvål, som man ska ha till duschningen innan operation.

4 kommentarer:

  1. Konstigt, jag har också fukt i garderoben men inte Jan, även i de garderober vi delar.

    Jag sitter som bäst med IKEA:s planeringsverktyg och planerar för våra garderober i huset. Det är så oerhört spännande.

    Ha det bra

    SvaraRadera
  2. Va härligt med kaffestund i det fria. Lycka till med operationen!

    SvaraRadera
  3. Oj vad långt våren kommit hos er! Härligt! Llycka till med operationen!!

    SvaraRadera