Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

måndag 4 april 2011

Patrik fyllde år igår.

Senaste tiden har jag ägnat en del åt att måla. Det gjorde jag även igår, så pass att tiden försvann i ett huj. Plötsligt sa Lennart: om tio minuter ska vi åka. Jag hade behövt mer framförhållning. Det tar sin tid att tvätta penslar och och byta kläder. Så vi kom iväg tio minuter för sent. Vart vi var på väg?

Vi åkte till Finspång och gratulerade Patrik på födelsedagen. Hans föräldrar med respektive var där, liksom systern och hennes familj. Per och Asta kom också.

Efter födelsekaffet tog Lennart och jag en runda i trädgården.


Skillan lyser fint i rabatten. De hade en hög med klippta fruktträdsgrenar. Jag försåg mig med några till oss och mamma, att sätta i vatten.
På hemväg med mamma, stannade jag till vid sjön Måren och tog det här fotot. Det var +12 grader i luften och fortfarande is på sjön, så det blev dansande älvor. ett vackert senario.


1 kommentar:

  1. Verkligen vackra dimslöjor!

    Jag minns när jag var liten och var i Stockholm på våren. Helt fascinerande att gräsmattorna var blåa! Scilla hade vi inte uppe i Skelleftå.
    :-)

    SvaraRadera