Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

torsdag 7 april 2011

Solig, men blåsig torsdag

I går kväll gjorde jag en rågbrödsdeg på surdeg. Den var färdigjäst när vi steg upp vid 6:30. Gjorde två limpor, som fick jäsa när jag gympade och duschade.
Lennart åkte iväg och besiktiga husbilen på morgonen. Den gick igenom utan anmärkning.

När Lennart kom tillbaka var brödet färdigt. Det doftade gott i hela huset.


Göran, Lennarts chef, ringde och undrade om Lennart kunde tänka sig köra en tur på fm. Det kunde han gärna, för då kommer han hem bra i kväll och kan sova innan vi ska till Sundsvall tidigt i morgon bitti. Det blev en kopp kaffe och sen for han iväg.

Till lunch kokade jag spagetti med broccoli och hade i pesto och stekt kryddad lammkorv. Blev en ny god rätt. Lennart får äta i kväll när han kommer  hem.

Efter lunch var jag till blomsteraffären och köpte 4 pelargonior till Frida och en gul begonia till henne från mamma.

Sen har jag målat en del och också fotat några tavlor, som jag lagt in på Galleri Elisabeth.

Nu ska jag steka några ägg till mackorna i morgon bitti och packa väskan som vi ska ha med till Sundsvall.

1 kommentar:

  1. gott med nybakat och så skönt att husbilen gick igenom utan bekymmer. Då är det bara att ge sig ut på rull nu :-)
    Sv; jodå, hon har en massa skydd redan då hon åker rollerblades också. Han är fascinerad av allt som rullar, är lite småfarligt och går snabbt och där man kan göra trick...till sin mammas förtvivlan ibland!

    SvaraRadera